13 februari 2011

Onverwachts naar Vijfhuizen

expo
Heel, maar heel onverwachts zijn we  naar de beurs te Vijfhuizen geweest.
Vandaag werd er in ons huisje niet gewerkt en omdat het aangenamer is om niet thuis te zijn dan
wel in zo’n stofhuisje, zijn we naar Vijfhuizen gereden.
Ik had eerst advies gevraagd aan een vriendin, om niet voor niets 2u30 te rijden,  en deze vertelde me dat het echt wel de moeite is.
Dus ik, mijn mama en dochtertje naar de expo.
En ja hoor het was echt wel de moeite, zelfs beter dan de beurs in Parijs, mijn vriendin heeft absoluut
niet overdreven.
Heel aangename gangen, waar je tenminste kan ademen.
Vandaag was het ook goed warm. De standhouders hadden gaan reclameren omdat het ech niet meer te doen was.
Voor het eten en drinken was het ook geen drukte, hebben dus zonder probleem een plaatsje
gevonden en geen uren moeten aanschuiven om iets te bestellen.
Heb ook kennis mogen maken met Supergoof. Ben blij dat ik haar live heb kunnen ontmoeten.
Ook haar prachtige quilts heb ik bewonderd.

We gaan volgend jaar zeker terug.

Hier foto’s van mijn aankopen en van mijn mama’s aankopen.
aankopen1
Heb een patroontje voor een kussen. Vond het zo schattig en is een beetje retro naar mijn tijd van Sarah Key. Heb ook en 14tal flanel stofjes gekocht. Heel mooie kleuren en ik vind flanel toch zo aangenaam hé. Ter voorbereiding van het project The farmers wife quilte heb ik een 15 op 15 lat aangeschaft.
aankopen2
Voor de eerste maal ben ik gevallen voor de Tilda stoffen, heb gelijk ook het boek en de haartjes genomen om een popje te maken. Ben benieuwd. Het zijn wel zalige stofjes, ik vind ze ook zo leuk in het pralinedoosje, net snoepjes.
aankopen mama
Dit zijn de aankopen van mijn mama. Het groene en beige is voor een quilt waar ze al de stofjes voor heeft maar nog op zoek was naar de achtergrond en verbindingsstof. Bij deze heeft ze die gevonden. Het gaat een quilt worden van Bunny Hill Design. De kipppen vond ze zo leuk en ze gaat er een project van maken voor Pasen, het zal deze Pasen wel niet meer worden.

 Blij gingen we terug richting België met onze hoofden vol ideetjes en veel zin om er weer in te vliegen, maar voor mij gaat dat nog niet kunnen door die oooo zooo vervelende maar nodige verbouwingen.

Hier enkele foto’s van mijn huidige living en keuken. Het is heel primitief :-)

verbouwing1
Op de achtergrond zie je de werfverantwoordelijke, Elba mijn kat moet van alles op de hoogte zijn. Het beestje loopt er soms wel verloren bij hoor, nog even geduld Elba en dan zitten we weer in een aangename sfeer.
verbouwing2 verbouwing3

3 opmerkingen:

marion zei

wow wat leuk dat verslagje van vijhuizen en erg leuke aankopen.........

petrashandwerken ..steekje voor steekje zei

MOOIE aankopen!
..én "sterkte" met de verbouwing!
groetjes, Petra

Anoniem zei

blij toe dat het jullie meegevallen is
je hebt mooie stofjes gevonden

gr, Ingrid